vendredi 16 mars 2012

Défi Kraftin' Kimmie No 119 - Imiter une designer
Krafty Challenge No 119 - CASE a Krafty Girl

Bonjour!

Pour le défi de cette semaine sur le blog de Kraftin' Kimmie Stamps, il nous fallait imiter une des designers. On pouvait choisir de relever le sketch, l'étampe, les couleurs, etc.

This week's krafty challenge was to «CASE a Krafty Girl» (who of course had CASE-d another designer of her choice!). The idea is to imitate the card of our choice - color scheme, layout, image, whatever!

Pour ma part, j'ai décidé d'imiter Jenny Petersen. Voici la carte qu'elle a produite:
I chose to case Jenny Petersen. Here is her card:


Et voici mon interprétation / and here is my own interpretation:


J'ai imprimé mon image (Monique) en brun sur un carton ivoire et j'ai colorié aux crayons de bois (Prismacolor Artist) et Taltine, dans des teintes rappelant un peu les photos sépia d'antan. Pour «antiquer» davantage, j'ai ajouté de l'encre Distress «Vintage Photo» tout autour de mon image. J'aime bien le résultat et j'ai eu beaucoup de plaisir à relever ce défi!

I stamped my image (Monique) in brown on ivory cardstock and colored with Prismacolor and Taltine in somewhat sepia tones. To give it even more of an antique look, I added Vintage Photo Distress ink to the edges of my image. I do like how it turned out and I had lots of fun taking on this challenge!

Merci pour le coup d'oeil!
Thanks for stopping by!


6 commentaires:

  1. Great card! Love the vintage look.

    RépondreSupprimer
  2. Love your vintage take! The sepia colouring is very different...really adds to the antique-y feeling;) Thanks for CASEing my card- I am very flattered:):)

    RépondreSupprimer
  3. Beautiful card and awesome case of Jenny's card! Love the papers and twine!!
    hugs, Sharon

    RépondreSupprimer
  4. Gorgeous job, Sophie!!! Love the distressed look!! Thanks so much for joining us for this week's Kraftin' Kimmie Challenge!!

    RépondreSupprimer
  5. so pretty! love your take on Jenny's card! beautiful work!

    RépondreSupprimer
  6. Great job Sophie ! your card is soo pretty !

    RépondreSupprimer