samedi 25 février 2012

Défi Outlines No 44 - Carte carrée
Outlines Challenge No 40 - Make it Square

Bonjour!

Voici ma participation au défi Outlines de cette semaine: 
Here is my card for this week's Outlines Challenge:


Encore cette semaine, j'ai utilisé mes étampes Posy récemment acquises: Wavy Posy Small (D-1028), Pointed Posy Small (D-1044), Square Posy Small (D-1036), Jagged Posy Small (D-1032), Jagged Posy Medium (E-1031), Jagged Posy Large (G-1030) et Jagged Posy X-Lg (H-1029). J'ai répété la technique de masques pour créer mon fond encore une fois (j'aime beaucoup cette technique) et j'ai étampé et découpé mes 4 fleurs «Jagged Posy» sur du papier à motifs pour les superposer - la plus grande est imprimée en blanc et les autres en bleu foncé, comme le fond. J'ai attaché le tout avec une grosse attache parisienne que j'ai agrémenté de Dew Drops (Robin's Nest) transparents à l'aide de colle Glossy Accents (Ranger). Finalement, j'ai encré les bords de mon fond et ajouté un large ruban vert avant de le fixer à la carte, puis j'ai fixé ma fleur centrale à l'aide de carrés de mousse adhésive et ajouté quatre perles autocollantes dont j'ai d'abord altéré la couleur aux encres à l'alcool (Ranger) pour les agencer.

Again this week, I used my new Posy stamps: Wavy Posy Small (D-1028), Pointed Posy Small (D-1044), Square Posy Small (D-1036), Jagged Posy Small (D-1032), Jagged Posy Medium (E-1031), Jagged Posy Large (G-1030) and Jagged Posy X-Lg (H-1029). I also repeated the mask technique on my background (I really love this technique!) and I stamped and cut my four Jagged posies in patterned papers (the largest one is stamped in white, and the others in dark blue, like the background). I attached my posies together using a large green brad to which I added clear Dew Drops (Robin's Nest) using Glossy Accents (Ranger). Finally, I inked my edges and added a wide green ribbon to my background before adhering it to the card, adhered my layered posy on top with foam squares and finished off with four pearls that I alcohol-inked to match my project.



Merci d'être passé!
Thanks for stopping by!


5 commentaires:

  1. Beautiful! I love your choice of color and the dimension on the center flower.

    Thanks for joining us this week in the Outlines Challenge!

    RépondreSupprimer
  2. Hi Sophie, a very pretty & "Cool" card ! The colours are cool with the blues & white ! I love that posy stamp I have it too ! (along with many other Outline stamps). Have a great day. Shirley

    RépondreSupprimer
  3. Love how you are making your own patterned paper using the posies in the background! Really dynamic! Your cards are always a treat! So glad you could play along with Outlines this week!

    RépondreSupprimer
  4. This is wonderful! I love how you used the posies on your background. Thanks for playing!

    RépondreSupprimer
  5. Very pretty...love that you did the background too! Lovely! ♥ Sue Kment

    RépondreSupprimer