vendredi 4 novembre 2011

Outlines - Défi #24
Outlines Challenge #24

Bonjour!

Cette semaine chez Outlines, le défi #24 était d'inclure un élément «ailé» à notre carte. Puisque je n'avais pas d'étampe Outlines répondant à la consigne, j'ai cherché un moyen d'utiliser ce que j'avais déjà. J'ai opté pour l'étampe «Sparkle Topper» (I-792) que j'ai imprimé et embossé deux fois: une fois en blanc sur un carton de couleur et une deuxième fois sur une acétate, avec de l'encre Distress «Stormy Sky» et de la poudre holographique. J'ai découpé les pointes de façon à créer des ailes, j'ai dessiné et découpé un corps dans du carton noir pour ma libellule et j'ai assemblé le tout avec de la colle liquide en repliant légèrement les ailes vers le haut pour donner du relief. J'ai ajouté des attaches parisiennes pour les yeux et pour le reste, j'ai opté pour la simplicité... Pas ma meilleure, mais je suis contente d'avoir poussé hors des limites de l'étampe de départ ;)

This week, the Outlines challenge #24 called for something winged, which was not part of my Outlines stamps collection (a small one). I decided to figure out a way to use what I had and modify it to fit the challenge. To do so, I chose the «Sparkle Topper» stamp (I-792), which I stamped and embossed twice: once in white on colored cardstock, and a second time on acetate, using Stormy Sky Distress ink and holographic embossing powder. I then cut out the points to make them into wings, hand cut a body in black cardstock for my dragonfly and assembled everything with liquid glue, making sure I folded up the wings a bit for dimension. I added brads for eyes and kept the rest simple. Not by best work, but I am happy I pushed the boundaries of my stamp ;)



5 commentaires:

  1. Wow! C'est de toute beauté Sophie, les ailes de la libellule sont hallucinantes!!!

    RépondreSupprimer
  2. Very nicely done - I love how the wings look from the side. Very clever way to use the stamp you had!!!

    RépondreSupprimer
  3. great job in modifying what you had

    RépondreSupprimer
  4. Sophie! OH so creative! So glad you figured out a new way to use your stamps to join us at Outlines Monday Challenge! I always love seeing different ways to use stamps! ♥ Sue Kment

    RépondreSupprimer
  5. Sophie.... So very creative! Way to think outside of the box with your stamps. And a stunning result with this dragonfly. Thanks for the side view of the wings -- just fab!!!! So glad you played along in this weeks challenge!!!

    RépondreSupprimer