dimanche 2 octobre 2011

Défi Outlines Challenge
#19 - Pick A Flower

Bonjour!

Je pensais devoir déclarer forfait cette semaine, mais je viens de réussir! Voici donc ma carte pour le défi Outlines #19 «Pick a Flower».

I thought I would have to forfeit this week, but I made it! Here is my card for Outlines' Challenge #19: Pick a Flower.



Puisque je n'ai pas pu relever le défi #18 (Lots of Layers), j'ai décidé de combiner mon inspiration pour les 2 semaines ;) J'ai simplement imprimé deux fois chaque fleur (Round Posy XL, L et M) et découpé en enlevant la bordure de l'une de chaque taille, puis j'ai aussi imprimé et découpé une image Posy Leaf #1. J'ai ensuite vaporisé toutes mes pièces de Glimmer Mist en diverses couleurs (Peach Delight, Turquoise Blue, Pumpkin Pie, Indian Corn, Fall Breeze, et un vert maison à base de Distress Ink et Perfect Pearls).

Pour le fond de ma carte, j'ai décidé de rescaper l'essuie-tout qui m'a servi à éponger les fleurs en le collant sur un carton blanc. Pour m'assurer que les bords seraient bien fixes, j'ai cousu le tout à la main. Finalement, j'ai monté ma fleur sur des coussinets de mousse 3D. J'aime bien l'allure «tie-dye».

Since I wasn't able to take last week's challenge #18 (Lots of Layers), I decided to combine my inspirations for both weeks ;). I simply stamped each posy twice (Round Posy XL, L & M) and cut the border off one of each size, and I also stamped Posy Leaf 1 and cut that as well. I sprayed all my pieces with Glimmer Mist in various colors (Peach Delight, Turquoise Blue, Pumpkin Pie, Indian Corn, Fall Breeze, and a home-made green made with Distress Ink et Perfect Pearls).

I decided to recycle the paper towel I used to dab my misted flowers and use it as a background; I glued it on a white piece of cardstock and stitched all around to secure the edges. Finally, I assembled my flower with 3D foam squares. I like the tie-dyed look!

Merci pour le coup d'oeil! Thanks for stopping by!


2 commentaires:

  1. So glad you did get a card done for the challenge!!! Love that green stitching around the edges, what a fantastic frame to your layered flower!

    RépondreSupprimer
  2. Loving those lighter pastel colors, and the stitching adds so much to this creation. TFS!

    RépondreSupprimer