jeudi 27 octobre 2011

Défi Outlines #23 - Pretty In Pink
Outlines Challenge #23 - Pretty In Pink

Bonjour!

Me revoici avec une participation au Défi Outlines, après quelques semaines d'absence. Cette semaine, le défi est d'utiliser la couleur rose. C'est parfait pour moi, qui me suis personnellement lancé le défi supplémentaire  d'utiliser toujours les 2 ou 3 mêmes étampes ;)

Here I am again with a card intended for the Outlines Challenge. This week, we are to use the color pink. Perfect for me, with the additional challenge of using still the same few stamps ;)


J'ai utilisé des retailles de papiers en différentes teintes de rose, les étampes Outlines Posy XL, Posy Med. et Posy Leaf 1, un marqueur noir à pointe fine et une variété d’adhésifs. Pour mon fond, j'ai simplement découpé des rectangles de différentes tailles que j'ai collé côte-à-côte jusqu'à couvrir un carton de base mesurant 5.5" x 5.5" (avec de la colle liquide). J'ai laissé sécher sous un objet lourd pour aplatir. Une fois sec, j'ai découpé l'excès, puis j'ai tracé des fausses-coutures au marqueur noir a l'aide du gabarit Hot Off The Press #7328 pour joindre toutes les pièces et j'ai collé ce carton sur ma base de carte mesurant 5.75" x 5.75". Pour la fleur, j'ai imprimé les motifs en noir sur des retailles de papier et découpé, j'ai superposé le tout avec des carrés de mousse double face en prenant soin de d'abord «friser» mes pétales pour encore plus de relief. J'ai fait la même chose avec les feuilles. Puis pour finir, j'ai décoré d'un souhait et ajouté des touches de Pearl Pen au centre.

I used paper scraps in various shades of pink, Posy XL, Posy Med. and Posy Leaf 1 Stamps by Outlines, a black fine tip marker and a variety of adhesives. For the background, I simply cut small rectangles in various sizes in my pink scraps and glued them side by side on a 5.5" x 5.5" piece of cardstock using liquid glue. I let that dry under something heavy to keep flat and once dry, I cut out the excess and mock-stitched the paper scraps together using the black marker and the Hot Off The Press Easy Stitches Template (#7328). I then adhered the resulting background to my card base (5.75" x 5.75"). For the flower, I stamped in black on more paper scraps and cut out. I adhered the pieces to the card using foam squares, after curling the petals and leaves for even more dimension. Finally, I added a greeting and small touches of Viva Decor Pearl Pen to the flower center.



C'était la première fois que j'utilisais le Pearl Pen (Viva Decor) et je dois dire que j'adore! Toutefois, j'ai besoin d'un tout petit peu de pratique... 

This was my first time using the Pearl Pen. I LOVE IT! However, I do need a little bit of practice;)

Merci pour le coup d'oeil!
Thanks for stopping by!


4 commentaires:

  1. I loved your card.
    Even more I loved discovering your blog was in French with translations!
    I always enjoy the challenge of using my basic French and was pleased to be able to read your blog and only later discover the translations that followed.
    I have bookmarked your blog.
    Marianne

    RépondreSupprimer
  2. Sophie, I LOVE the way you pieced the scraps together and added the pen stitch marks! The bright flower just pops right out -- PINK and sweet!!! So glad you join us at Outlines this week!

    RépondreSupprimer
  3. The pen stitching is the best I have ever seen! LOVE this card! And yes...isn't the pearl pen great?!

    What a great card!

    RépondreSupprimer
  4. Very pink indeed! You rocked this challenge girl! Love all you paper pieces for sure! Thanks for sharing with us on Outlines MOnday Challenge! ♥ Sue Kment

    RépondreSupprimer